Ir al contenido principal

MATÈRIES (click aquí)

Benvinguts al nou curs!


Benvinguts al nou curs 2019-20,

Abans de començar, presentem-nos: som la Sarai, l’Espe i la Carla, les tutores de tercer i, volíem aprofitar un dia tan especial com el d'avui per a estrenar el nou blog. Aquest, serà un espai on compartirem amb tots vosaltres les experiències que anem vivint dia rere dia a l’escola. Us animem, també, a que pugueu participar-hi de forma activa, tant amb comentaris, aportacions o suggeriments d’allò que us agradaria trobar-hi.  Per tant, esperem crear d’aquest, un espai compartit, de trobada, entre les famílies i l’escola.

Comencem amb una petita reflexió sobre el primer dia d’escola?

El primer dia d’escola sempre és emocionant. “Què hauran fet els meus companys durant l’estiu? Podré explicar que he anat en avió per primera vegada? Ens tocarà pilota avui a l’hora del pati? Qui serà la meva mestra? Com serà la meva nova aula? Quines activitats farem? Quin dia em tocarà educació física? Què hi haurà per dinar?” Aquestes són, només, algunes de les inquietuds a les que els vostres fills podran, per fi, donar resposta avui. 
De vegades, aquests “nervis” no són només dels més petits, i és que, mestres i pares, compartim aquest sentiment durant aquestes primeres jornades d’un nou curs. 

Els nostres fills passen entre 6 i 8 hores diàries a l’escola de dilluns a divendres, això fa una mitjana de 35 hores setmanals, que, durant els 9 mesos que dura un curs escolar, són més de 300 hores. I, deixeu-me dir, que això són MOLTES hores! Hores que, nosaltres, els mestres, tenim el privilegi (i el deure) d’exprimir al màxim i de convertir-les en un temps de qualitat per als nostres alumnes (i per a nosaltres mateixos!). I és que la nostra, la feina de l’educador, implica un alt nivell de compromís. 
Tot aquest temps que compartim, no només el dediquem a aprendre les taules de multiplicar o el moviment de rotació i translació de la Terra. De fet, digueu-me agosarada, però m’atreviria a dir, que aquests són els aspectes menys significatius de la nostre feina. Durant aquest temps que compartim amb els vostres fills, nosaltres, els mestres, eduquem en valors, i és clar que hi ha un seguit de continguts curriculars que hem d’ensenyar, però aquesta educació en valors s’amaga darrere de totes aquestes petites accions quotidianes; deixeu-me posar-vos un exemple: 

Estem treballant la multiplicació a la classe, i hi ha un alumne que ja ha acabat; podem recomanar-li que se l’amagui, no fos cas que el company del costat pogués copiar-se-la o, pel contrari, podem felicitar-lo per haver-la resolt tan bé i ràpid i demanar-li, si us plau, que ara ajudi a aquells companys que els hi està costant una mica més. 

Em sembla que tots coincidirem que l’aprenentatge més important d’aquesta situació que ens trobem diàriament a les nostres aules, no és el matemàtic, sinó el d’aprendre a valorar-nos a un mateix, ser conscients que tots i cadascú de nosaltres som diferents i no per això, millor o pitjor, saber què tots som d’ajuda en algun moment igual que també tots la podem necessitar, i això, no ens fa menys vàlids.

En definitiva, tenim la sort de poder compartir molt de temps amb els vostres fills, aprofitem-lo! 
Així doncs, comencem l’aventura! Ens hi acompanyeu?


"L'educació és l'arma més poderosa per a canviar el món" 
 Nelson Mandela 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Daily routines

Daily Routines

CATALÀ: setmana del 20 al 24 d'abril

Bon dia a tots, Iniciem una nova setmana, i les propostes per aquests propers dies són les següents: SESSIÓ 1: En aquesta sessió us animem a recordar que són els augmentatius i els diminutius,  recordeu que els sufixos explicats són els que s'usen més sovint, però no els únics. Ara, ja esteu preparats per a fer la següent feina:  ARXIU EN PDF: ARXIU WORD: SESSIÓ 2: Per aquesta segona sessió de català, hem preparat una petita comprensió lectora. I quan millor que aquesta setmana per a treballar la llegenda de Sant Jordi. Us la deixem aquí en format PDF: I aquí en format word:  SESSIÓ 3: Per aquesta tercera sessió, repassarem una mica d'ortografia, en aquest cas concret el so C .  I per a fer-ho, aquí teniu aquests exercicis: PDF: I en format word: SESSIÓ 4: Per aquesta darrera sessió us propossem un joc. El joc del TABÚ, suposo que tots el coneixem però per aquells qui no: El joc del tabú està compost pe

ENGLISH WEEK 8-12TH JUNE

SESSION 1 LET'S REVIEW!  (Click here) Here you can find a Genially activity to review Unit 7. SESSION 2 Vocabulary activity . (Click here). A Genially activity to review Unit 7. SESSION 3 Click and play a  JCLIC  game to remember the parts of the plants. SESSION 4 JCLIC   activity about DALÍ.